בחירת הגביע המתאים לאירוע שלכם

מאיפה הגיע מנהג הגביע?

בשביל לחקור לעומק את ההיסטוריה של מנהג הענקת הגביע, צריך לחזור אחורה בזמן בערך 2500-3000 שנים, עד לימי יוון העתיקה. בתקופה זו, התקיימו תחרויות הספורט המקצועיות הראשונות בהיסטוריה המתועדת, ואפילו החלו התחרויות שהפכו בסופו של דבר למה שקרוי כיום אולימפיאדה. המנצחים באותן תחרויות היו מקבלים כפרס עיטור של ענפי עץ זית (למי שזוכר את זכייתו של גל פרידמן במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה - בדומה לכך), ובנוסף גם שמן זית מקודש. אותו שמן זית מקודש היה מגיע בתוך אמפורה (כד חרס) או בתור גביע כסוף. מהמנהג הזה השתרש, יותר מכל דבר אחר, הגביע - שהפך לסמל של זכייה בתחרויות ושל מצוינות ספורטיבית או אחרת.

 

גביעים שונים - למטרות שונות

ישנן אינספור דוגמאות של גביעים, המשמשים עבור מטרות שונות ומסמלים מצוינות בתחומים שונים. בין הדוגמאות המפורסמות ניתן למנות את גביע העולם בכדורגל (גביע ז'יל רימה) שמעוצב בצורת הגלובוס המוזהב המפורסמת, או את גביע האלופות הגדול עם ידיות ה"אוזניים" האייקוניות. בכל מקרה, הדוגמאות המפורסמות האלה רק ממחישות את החשיבות שבעיצוב הגביע בצורה שמתאימה למטרה לשמה הוא משמש. אם אתם רוצים לעצב ולהזמין גביע עבור תחרות מקומית, לא משנה אם מדובר בתחרות ספורטיבית עולמית או בגביע ילדים מקומי - אתם צריכים גביע שעונה למטרה שלכם, ושמעוצב בצורה מקצועית.

 

לא רק בספורט - גביעים למטרות אחרות

למרות שתחרויות ספורטיביות שונות הן הדבר המזוהה ביותר עם גביעים, ישנם גביעים המשמשים עבור מטרות רבות ונוספות. גביעים יכולים, בהקשר זה, לשמש כמעין מגיני הוקרה או אותו של הצטיינות ושל הכרה עבור מי שהרוויח אותם. לא נדיר למצוא גביעים שכאלה שניתנים, לצורך הדוגמה, לרופאים או לעורכי דין שטיפלו בצורה מסורה ומקצועית באנשים, וזכו לאחר מכן בהוקרה מתאימה. ישנם גם ארגונים שמשתמשים בגביעים כסממנים של הצטיינות לעובדים או מנהלים ברמות שונות - וגם כאן מדובר באופציה מצוינת שיכולה גם לשעשע ולרגש.

 

עיצוב גביע בצורה שמתאימה למטרה שלו

בין אם מדובר בגביע לתחרות כדורגל עירונית ובין אם בגביע שניתן לעובד מצטיין בחברה - חשוב לעצב כל גביע בצורה שמתאימה למטרה שלו. אם מדובר באירוע נקודתי, שווה לבדוק אם יש גביעים שיכולים להתכתב עם האירוע (נגיד, גביע בצורה של שחקן כדורגל מוכר לתחרות כדורגל). אם אתם מחפשים גביע הוקרה פחות ספציפי, תוכלו לבחור בגביעים עם הקדשה אישית או בגביעים בעיצוב אישי שפונה ספציפית לאדם שמקבל אותו. בכל מקרה, עיצוב הגביע חייב להתבצע בצורה מקצועית, עם מעצבים וחומרי גלם איכותיים שממלאים את מטרתם בצורה הטובה ביותר.

 

הגביע הוא שלכם - העיצוב הוא שלנו

לפני שאתם חוגגים עם הגביע ומכינים אותו להנפה, חשוב שתדעו כיצד לעצב אותו בצורה הנכונה ביותר. הכתובת הטובה ביותר שתוכלו למצוא עבור המטרה הזאת היא מילמן דור ההמשך - חברה שמתמחה זה זמן רב בייצור של גביעים עבור מטרות שונות, בעיצוב מותאם אישית, עם הקדשות אישיות ומיתוג מותאם לעסק או לאירוע שלכם.