אומנות יצירת מדליות מותאמות אישית: טיפים וטכניקות

"איפה המשאית עם המדליות?" הפך לביטוי הומוריסטי ששגור בפיו של כל אחד, ששואף לקבל הכרה על פועלו בתחום כזה או אחר. כולנו זקוקים מדי פעם לחיזוק הדימוי העצמי, אך לא כל מתנה יכולה לגרום לנו להרגיש גאים ובטוחים בעצמנו, כמו שמדליה יכולה. מדליה מעוצבת ומותאמת אישית יכולה להיות המתנה המושלמת עבור אלה שנכנסו לליבנו וראויים להערכה. במאמר זה נביא בפניכם חלק מהשיטות לייצור המדליות המאפיינות את החברה שלנו.

כל אחד אלוף

כבר משחר ילדותנו, המדליה נחשבת לסמל להצלחה ולהגעה להישג ראוי לציון ולשבח. אך היא אינה מתאימה רק עבור ספורטאים. מדליה יכולה לדרבן ולתת מוטיבציה, להעלות את תחושת המסוגלות והערך העצמי של האדם, ילדים ומבוגרים כאחד. ברגע שאדם מרגיש מוערך, הוא יודע שרואים אותו, ועובדה לכשעצמה מספיקה על מנת להמשיך ולהתפתח, להשתפר וללכת קדימה. זה מה שהופך מתנה כמו מדליה מעוצבת ומותאמת אישית, למתנה מרגשת ובלתי נשכחת. 

 

סוגי מדליות

ישנן מגוון רחב של סוגי מדליות, לכל אחת סטנדרט משלה בהתאם למעמד שבמסגרתו היא מתקבלת:

  • מדליות ספורט

  • מדליות ממלכתיות לטקסים רשמיים

  • מדליות בהתאמה אישית

  • מדליות צבאיות

רובן המוחלט של המדליות יכיל כמובן את ציון הדרך אותה היא מבקשת לציין, ובמידה ומדובר במדליות בהתאמה אישית, גם את שמם של מקבלי המדליה. סוגי המדליות משתנים בהתאם לחומר. ככל שהאירוע יהיה יותר יוקרתי והתקציב מאפשר, כך תהיה המדליה יקרה ואיכותית יותר בהכרח. 

 

איכות מעל למצופה

היוקרה של המדליה מגיעה בעיקר מהציפוי שלה. מלאכת ציפוי המדליות היא אומנות בפני עצמה, והוא אחראי בעצם לא רק על המראה האסתטי של המדליה, כי אם גם על ההגנה של המדליה מפני פגעי הזמן, חלודה ועוד. ככל ששומרים על רמת גימור גבוהה יותר ועל טכניקות ציפוי מתקדמות, תוך שמירה על איכות המתכת, מגיעים למדליה שהיא מעבר לאות הוקרה, אלא חפץ יקר ערך בפני עצמו. 

 

עיצוב המדליה

הרבה לפני שהמדליה נכנסת לתהליך הייצור שלה, שלב קריטי לא פחות ממנו הוא כמובן שלב העיצוב. הלקוח בוחר בקפידה את המדליה הרצויה, ויש לכך משקל רב בעיקר אם מדובר במדליה מותאמת אישית. מחלקת העיצוב מצוידת בתוכנות עריכה חדשניות העושות שימוש ביכולות גרפיקה מתקדמות, שמסוגלות להגשים ללקוח את חלומותיו בדיוק ובאיכות הרצויה. 

 

תהליך יציקת המדליה

להלן שלבי יציקת והכנת המדליה במכונת יציקה, לאחר שהלקוח הכריע בעניין סוג המדליה, הנראות שלה, התוכן שנחרט עליה וסגנון העיצוב:

  • הדגם הראשוני נוצר במערכת לייזר מדויקת. 

  • לאחר ייצור הדגם הראשוני מתבצע תהליך גימור ולאחריו חיתוך לדו מימד או תוספת לתלת מימד. 

  • המודל מוכנס לתוך תבנית מגומי וסיליקון רך, מפזרים את המודל לתוך תבנית.

  • מחממים ולוחצים בעזרת מכבש מיוחד את התבנית, לאחריו הסיליקון מתקשה ונוצקות צורות המדליה. 

  • התבניות מוכנסות לתוך מערכת יציקה אוטומטית ובתוך תנור עוצמתי הופכות לנוזל. לאחר הקירור מתקבלות המדליות, ללא התערבות אנושית בייצור. 

אז למה דווקא מדליה?

לסיכומו של עניין, בחירה במדליה בתור מתנת הוקרה תהיה הבחירה המיוחדת, המרשימה והמרגשת מכולן. עצם היותה מתנה אישית, אותנטית ובעלת יכולת התאמה אישית, הופכת אותה למתנת פרידה אופטימלית מתקופה משמעותית, יחסי עבודה חמים שבאים לסיומם או קדנציה צבאית מרשימה שעומדת להיגמר. תהיו בטוחים שהמדליה תישאר עם מקבליה לאורך כל חייהם, וסביר להניח שתעטר את המשרד או את ביתם לתמיד. בכל הקשור למתנות הוקרה איכותיות, ברמה גבוהה- מדליה אישית בייצור מקצועי היא הבחירה הנכונה עבורכם. 

 

שאלות ותשובות

 

מה המשמעות של קבלת מדליה איכותית כמתנה?

בראש ובראשונה, לקבל מדליה שעליה מתנוסס שמך וציון לשבח על הישגיך, לא רק מרגשת אלא גם נוטעת מוטיבציה, סיפוק ותחושת מסוגלות. קבלת מדליה מהווה בעצם הכרה והוקרה על פועלו של אדם במסגרת שירות צבאי, בתחום עבודתו או אפילו בילדות, לציון הישג או אבן דרך משמעותית. 

ממה עשויה למעשה מדליה?

רוב המדליות עשויות למעשה ממתכת או משילוב של כמה מתכות, בהתאם ליוקרה המבוקשת ולתקציב העומד לרשות הלקוח שהזמין את המדליה. מה שהופך אותה לייחודית הוא כמובן הציפוי של המדליה, כמו גם הגימור עצמו. ניתן לבחור במדליה בזהב מבריק או מושחר, כסף מבריק או מושחר וכמובן גם נחושת. 

לאילו הישגים עשויה להתאים מדליה?

הענקת מדליה לאות הוקרה עשויה להתאים לתרחישים רבים, כמו למשל מנהל בכיר שמסיים את תפקידו ופורש לגמלאות או מפקד שעובר תפקיד. ניתן גם להעניק מדליה לעובד מסור על פרויקט מוצלח שהסתיים או אפילו לתחרות ריצה או הישג ספורטיבי של ילדים. 

אילו טכניקות נכללות בתהליך ייצור מדליה?

במסגרת ייצור מדליה נעשה שימוש בטכניקות ייחודיות כחלק מתהליך ההכנה. החל מהעיצוב שמתבצע באמצעות תוכנות גרפיקה משוכללות, דרך מערכת לייזר שיוצרת את הדגם הראשוני, חום ולחץ רב באמצעות מכבש שמופעל על תבניות הסיליקון שלתוכן נוצקת המדליה, עד לחימום בתנור תעשייתי במערכת יציקה אוטומטית.