מדליות לחוגי ילדים

פרס בחוג הילדים

חלק מתחילים בגיל שלוש, חלק בגיל חמש ואחרים אפילו קצת מאוחר יותר, אבל כיום רוב הילדים הולכים לחוגים. מדובר על מסגרות לאחר שעות הלימודים, בהן הילד מתעסק בתחום מסוים, ברבים מהמקרים בענף ספורט ספציפי. חוגים הם חלק די משמעותי משגרת החיים של ילד – הם מהווים מסגרת חברתית, אך גם מסגרת בה יכול להתמיד הילד, למצות את הכישורים שלו ולהתחרות בילדים אחרים. גם בחוגי ילדים מחלקים כיום פרסים שונים, כמו מדליות, לפי הצטיינויות כאלו ואחרות.

 

דרך לקידום הילד במסגרת החוג

מדליות בחוגי ילדים הן דרך לקידום הילד במסגרת החוג. מדליה ניתנת לרוב לאחר תחרות כלשהי, או במסגרת של תחרות מסוימת. המדליה היא פרס לכל דבר ועניין – אם הצלחת לעמוד בהישג מסוים, אם הצלחת לנצח בתחרות מסוימת, אם הצלחת לבטא ערכים בצורה משמעותית, תוכל לקבל מדליה. זה הרעיון בחלוקת מדליות בחוגי ילדים. המדליות מדרבנות, נותנות מוטיבציה ומקדמות את הילד במסגרת החוג.

 

תחרויות בחוגי ילדים

תחרויות הן חלק חשוב מהחיים. כולנו לומדים את זה בשלב כזה או אחר במהלך החיים. כשמתחרים, בין אם מדובר על תחרות במסגרת ספורטיבית למשל או אפילו תחרות שאינה רשמית במקום העבודה, חשוב לדעת כיצד להתחרות ועל פי איזה כללים. ילדים לומדים להתחרות כבר עוד מחוגי הילדים, שמקיימים תחרויות בתחומים הרלוונטיים כבר מגיל צעיר. זכייה בתחרות, או הגעה אל אחד מהמקומות הראשונים, יכולה לזכות במדליה בחוג לילדים. 

 

מדליות בעבור ערכים שונים

מדליות לא מחולקות רק למי שניצח את התחרות או הגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים, כנהוג ברוב ענפי הספורט. היבט משמעותי נוסף בחוגי הילדים הוא ההיבט החינוכי. החוג הוא מסגרת לפתח ולהדגיש את הכישורים של הילד, אך מדובר גם במסגרת בה לומד הילד ערכים חינוכיים אותם הוא יכול לבטא. בחוגי ילדים מחולקות הרבה מאוד מדליות למי שמצטיין מבחינה ערכית, לפי הערכים שהחוג אמור לחנך אליהם. 



לא רק בחוגים ספורטיביים

אומנם חלק גדול מהחוגים בגילאי הילדים הם חוגים ספורטיביים, אך כיום ישנם לא מעט חוגים בגילאי הילדים שגם אינם מתקשרים לספורט בכלל. חוגים מתחום היצירה למשל, המשחק או המוזיקה, לא כוללים תחרויות בין קבוצות או יחידים בהכרח. למרות זאת, גם בחוגים הללו מחולקות מדליות למצטיינים למשל.

 

בחירת מדליה לחוג ילדים

אם תסתכלו על מדליה מחוג ילדים אחת לעומת מדליה מחוג ילדים אחרת, תוכלו לשים לב להבדלים בין המדליות. לרוב מדובר על מדליות קטנות, שניתן לענוד אותן סביב הצוואר באמצעות סרט ייעודי, אך עדיין קיים שוני משמעותי. לרוב על המדליה יוטבע עיצוב שמתקשר באופן ישיר לחוג בו הוא ניתנה.

 

ייצוגיות והתחשבות בהורים

כחלק מבחירת מדליה לחוגי ילדים, חשוב לבחור מדליה שלא רק תבטא את הענף או התחום בו עוסק החוג, אלא גם מדליה ייצוגית שהעיצוב של יתחשב בהורים. מדליה קטנה, עם עיצוב מכובד ויכולת לתלייה במקום מסוים היא דוגמא למדליה כזאת.

 

מדליות למקומות הראשונים 

כאשר אנו מדברים על מדליות שאמורים לחלק בתחרות שמתקיימת כחלק מחוג ילדים, אנו מדברים על מדליות שניתנות בעבור הישגיות. מדליות כאלה נהוגות להיות מחולקות למקומות הראשונים, בצבעי זהב, כסף וארד.

 

שאלות ותשובות

 

ש: האם מדליה בחוג ילדים ניתנת רק למי שמנצח בתחרות?

ת: התשובה היא לא. המטרה של חוגי ילדים היא לא רק להוות מסגרת תחרותית, אלא גם מסגרת חינוכית. לכן מחולקת המדליה, שהיא פרס לכל דבר ועניין, גם במקרים בהם פעולה מסוימת מבטאת ערך שהחוג רוצה להבליט. לכן, מחולקות מדליות גם למי שהבליטו ערכים מסוימים, וגם למי שהשתתפו וניסו.

 

ש: האם מדליות לחוגי ילדים נחשבות ליקרות?

ת: מדליות לחוגי ילדים אינן נחשבות ליקרות במיוחד. המדליות האלו קטנות בדרך כלל ואינן עשויות מחומרים איכותיים במיוחד, מכיוון שאין סיבה ממשית לכך. תהליך ההטבעה על המדליה אינו מסובך במיוחד. למדליה מתווסף סרט שמאפשר ענידה של המדליה מסביב לצוואר או תלייה שלה, וגם הייצור והחיבור שלו למדליה נחשב לזול.

 

ש: כיצד משפיע החוג על עיצוב המדליה?

ת: כמעט תמיד אנחנו נראה קשר ישיר בין סוג החוג לבין העיצוב של המדליה שנבחר. ניתן לראות את הקשר הזה על ההטבעה שנבחרה על המדליה. הצורה והצבע של המדליה לא אמור להשתנות בהקשר של החוג, אבל אם מדובר על חוג ספורטיבי מסוים כלשהו למשל, ההטבעה על המדליה תהיה בהתאם לענף המדובר.

 

ש: איך מדליה לחוג ילדים עוזרת להם?

ת: המדליה בחוג הילדים משמעותית מאוד עבורם. מדליה היא פרס, ובגילאים האלה קבלת פרס עבור עמידה ביעדים או ביטוי ערכים מסוימים היא דבר חיובי מאוד.

דוד מילמן