מדליות עם הדפסה דיגיטלית

התפתחות טכנולוגית בענף המדליות

כולנו יודעים מה היא מדליה ולמה מחלקים אותה. כמעט באופן תמידי יש קשר ישיר בין המדליה שניתנת לבין העיצוב שלה. אם מדליה מחולקת למשל בארגון מסוים לעובד מצטיין, או לעובד וותיק במיוחד שיוצא לפרישה, אנחנו ככל הנראה נוכל להבחין בעיצוב על גבי המדליה שמסמל את אותו הארגון. ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות בשנים האחרונות, שהגיעו גם לענף המדליות, מאפשרות הדפסה דיגיטלית על גבי המדליה עצמה, מה שהופך אותה לבעלת עיצוב מיוחד וחדש יותר.

 

יתרונות לעומת הטבעה וחריטה 

להדפסה דיגיטלית יש הרבה מאוד יתרונות לעומת הטבעה וחריטה – הטכניקות שבעזרתן עוצבו מדליות רבות בעבר, ועדיין מעוצבות מדליות רבות כיום. למשל, הדפסה דיגיטלית הרבה יותר מדויקת באופן חזותי מאשר הטבעה. אם רוצים לחלק מדליה אישית, אם תמונה של אדם מסוים, התמונה היא ברורה יותר מאשר הטבעת פרצופו על המדליה. כמו כן, תהליך ההדפסה הדיגיטלית מאפשר ליצור מדליות בצבעים מיוחדים, או עם רעיונות עיצוביים מורכבים יותר, דבר שאינו מתאפשר באמצעות הטבעה או חריטה. 

 

מה מקבלים על גבי המדליה?

מדליה עם הדפסה דיגיטלית היא מדליה לכל דבר ועניין. היא עשויה ממתכת כזאת או אחרת, רק שבחלק החזותי של המדליה, זה שאמור להיות מעוצב בצורה מסוימת שמתקשרת לסיבה בגינה המדליה מוענקת, מקבלים הדפס דיגיטלי. אם המדליה מוענקת בתחום ספורטיבי מסוים, ההדפס הדיגיטלי יתקשר ככל הנראה לאותו תחום ספורטיבי. אם המדליה ניתנת במסגרת ארגון כלשהו או לכבוד מאורע מסוים, ההדפס יתקשר לארגון או למאורע.

 

היכולת להציג על המדליה כל תמונה שאתם רוצים

הדפסה דיגיטלית מאפשרת לכם להציג על המדליה כל תמונה שאתם רוצים. חריטה על מדליה למשל יכולה גם לאפשר לכם להציג כל עיצוב חזותי אפשרי, אבל בהליכים הישנים לעיצוב מדליה המראה החזותי שיתקבל הוא פחות מדויק וברור באופן משמעותי כאמור. באמצעות ההדפסה הדיגיטלית על המדליה אתם לא מוגבלים בכך כלל.



מדליה אישית יותר 

במקרים רבים מדליות מחולקות באופן אישי. באמצעות מדליה אפשר להביע הערכה, תודה וכבוד. כאשר מחלקים מדליה למשל לאדם שהצטיין או שירת זמן רב בארגון כלשהו, ההדפסה הדיגיטלית יכולה להפוך את המאורע להרבה יותר אישי ומרגש. ניתן להציג על גבי המדליה לא רק את סמל הארגון למשל, אלא גם את תמונת מקבל המדליה, יחד עם הקדשה אישית שניתן להוסיף.

 

הליך פשוט עם תוצאות מוכחות

אומנם התפתחות טכנולוגית יכולה לגרום לנו לחשוב במקרים רבים שהדברים הופכים למסובכים יותר, אך לא כך הדבר עם מדליות עם הדפסה דיגיטלית. תהליך ההדפסה הדיגיטלית הוא פשוט, לא מורכב בכלל והתוצאות שלו מוכחות. לכן הליך הדפסה דיגיטלית על מדליה לא נחשב ליקר.

 

מדליות כאלו לאירועים שונים

את המדליות שיש עליהן הדפסה דיגיטלית ניתן חלק באירועים שונים. אפשר לחלק את המדליות הללו למי שזכה בתחרות ספורטיבית מצד אחד, אך גם למי שהצטיין במסגרת שאינה ספורטיבית או לא תחרותית בהכרח.

 

דבר שלא ניתן היה לעשות בעבר 

אם בעבר מדליות היו מעוצבות רק בצורה אחת, כיום אפשר לעצב מדליות בשלל דרכים עם תהליך ההדפסה הדיגיטלית. מדובר על תהליך חדש יחסית, שאינו היה אפשרי בעבר, אך כיום הוא פופולארי ובעל תוצאות איכותיות.

 

שאלות ותשובות

 

ש: מה היתרון המשמעותי ביותר של מדליה עם הדפסה דיגיטלית?

ת: היתרון המשמעותי ביותר של מדליה עם הדפסה דיגיטלית היא היכולת להציג על גבי המדליה עיצובים שבעבר אי אפשר היה להציג. כתוצאה מכך, המדליות שמעוצבות בתהליך של הדפסה דיגיטלית הן מדליות שיכולות להיות יותר מרשימות ויותר אישיות, אם בוחרים את ההדפסה הנכונה בעיצוב המדליה.

 

ש: כיצד מתבצע תהליך ההדפסה הדיגיטלית? 

ת: תהליך ההדפסה הדיגיטלית היא תהליך טכנולוגי שאינו מורכב יותר מדי. בתהליך ההדפסה הדיגיטלית על גבי המדליה משתמשים במכשיר ייעודי שמסוגל לעבד תמונה ממחשב ולהדפיס אותה על גבי מתכות כאלו ואחרות. התהליך מתבצע על ידי אדם מיומן ומקצועי, שיודע כיצד לבצע את ההדפסה הדיגיטלית על המדליה ללא בעיות.

 

ש: באילו אירועים נהוג לתת מדליה כזאת?

ת: את המדליות האלו אפשר לתת בכל אירוע. בסופו של דבר, מה שעושה את המדליה למיוחדת הוא העיצוב שלה. כבר אמרנו שעיצוב באמצעות הדפסה דיגיטלית מאפשר לכל אחד להציג את המראה שהוא רוצה על גבי המדליה שהוא מזמין. לכן, אפשר לתת את המדליה הזאת במסגרות שונות, בענפי ספורט ובעקבות אירועים שונים.

 

ש: האם מדובר על מוצר יקר?

ת: מדליה היא מוצר שאינו יקר במיוחד באופן טבעי. גם אם היא עשויה מחומרים איכותיים במיוחד, היא בעלת ממדים קטנים יחסית. הוספת ההדפסה הדיגיטלית לא נחשבת ליקרה במיוחד, כך שמדליות כאלו אינן נחשבות ליקרות.

דוד מילמן