אומנות היצירה של מגיני הוקרה: טכניקות וחומרים

קודם כל, לאילו מטרות נקנה מגן הוקרה?

הסיבות לקניית מגן הוקרה רבות ומגוונות, ולכל מטרה חשוב להתאים את המגן הנכון אשר יענה על צרכיה. ראשית מקובל להעניק מגיני הוקרה בסופן של תחרויות ספורט. לרוב הם ישמשו כפרסי השתתפות ויוענקו למשתתפים שלא הגיעו לשלושת המקומות הראשונים, או לספורטאים מצטיינים שבלטו לטובה. 

שימוש נוסף במגיני הוקרה הוא למתנת פרידה עבור מפקד בצבא או מנהל אהוב בעבודה אשר עוזבים או מתקדמים למשרה הבאה. ניתן להעניק מגן הוקרה גם כמתנת יום הולדת משעשעת עבור חברים או קרובי משפחה ולרשום על המגן מסר מיוחד כמו "מוענק לזוכה בתואר האמא הטובה בעולם".

 

מאילו חומרים ניתן להכין מגיני הוקרה?

מגיני הוקרה מגיעים בשלל צורות וחומרים, וכל חומר נועד ליצור אופי שונה למתנה. אספנו עבורכם מספר אפשרויות אשר יוכלו לעזור לכם בבחירה:

 

  1. מתכת:

אפשרות זו מקובלת מאוד כפרס בתחרויות ספורט שונות, שכן הנראות הנוצצת והנקייה של המגן משדרת עושר והצלחה וגם דומה מאוד למדליות אולימפיות. מגיני הוקרה עשויים מתכת נחשבים לפופולאריים במיוחד ועל כן כדאי לכם לשקול סוג זה.

 

  1. אבן:

שימוש באבן כחומר ליצירת מגיני הוקרה מעניק למגן אופי אומנותי וטבעי אשר מושך את העין. בזכות המראה הייחודי שלהם, לרוב מגיני הוקרה מאבן מוענקים על מנת להעביר מסר מסוים לאיש קרוב במיוחד.

 

  1. זכוכית: 

זכוכית תעניק למגן ההוקרה שלכם מראה נקי ומושלם, ותהיה מעולה כפרס עבור עובד מצטיין או חייל שאנחנו רוצים לציין לטובה. ניתן לבחור ליצור את מגן הזכוכית בצורות ובצבעים שונים, אך חשוב לדעת כי המחיר יכול להשתנות בהתאם.






כיצד יוצרים מגיני הוקרה?


קיימות אין ספור דרכים ליצור מגן הוקרה מושלם והן משתנות בהתאם לחומר שמשתמשים בו, צבע החומר ואפילו בהתאם לתקציב שהקונה מוכן להשקיע. יש דבר אחד שדומה בכל טכניקה - היא חייבת לבוא בהתאמה למסר אשר המגן נועד עבורו.

 

הנה מספר טכניקות שיעזרו לכם לדייק כיצד תרצו שמגן ההוקרה שלכם יראה:

 

  • הדפס:
    שיטה זו נחשבת לשיטה הפשוטה ביותר. ניתן לבצע הדפס כמעט על כל חומר שהוא במידה והוא שטוח ויבש. באמצעות שימוש בטכניקת זו, קיימת גם אפשרות לערוך תצלום או עיצוב מסוים במחשב, ולהדפיסו על גבי המגן. כך האפשרויות העיצוביות גדלות.

 

  • יציקה:
    הכנת המגן בטכניקה זו מתבצעת קודם ע"י הכנת מגן מכל סוג שהוא ולאחר מכן יצירת תבנית הבנויה על בסיס המגן הראשון. כך ניתן ליצוק לתוך התבנית כל חומר נוזלי שמתקשה, וליצור כמות רבה של מגנים לפי הצורך.

 

  • מגן בעבודת יד:
    מדובר בטכניקה הייחודית ביותר אשר מבטיחה שהמגן שהאהוב יזכה לקבל יהיה יוצא דופן ומושך תשומת לב. ניתן ליצור מגן זה תוך שימוש במגוון רחב של חומרים כמו עץ או חימר. במידה והחלטתם להיעזר בבעל מקצוע על מנת ליצור מגן בעבודת יד, ייתכן ומשך העבודה יהיה ארוך ביותר וכי העלות תהיה בהתאם.



שאלות ותשובות:

 

ש: באילו מקרים נבחר להזמין מגן הוקרה?

ת: מגן הוקרה יכול להוות פרס או מתנה עבור חברים או מנהלים בעבודה. המטרה של המגן היא להודות על עשייה מבורכת בתחום מסוים או הצטיינות. הענקת מגן הוקרה תעזור גם בהעלאת המוטיבציה בקרב שאר העובדים או החיילים במקרה הצורך, היות והיא תביע הערכה ותראה כי העבודה הקשה מביאה עמה תגמול.

 

ש: מהי טכניקת הכנת המגן אשר לוקחת הכי הרבה זמן?

ת: משך הזמן הלוקח להכנת מגן הוקרה משתנה בהתאם לגודלו ולכמות הפרטים שיש בו. בעל מקצוע ידע להתאים את סוג המגן בהתאם ללוח הזמנים של הלקוח. הטכניקה שנחשבת לממושכת ביותר היא טכניקת עבודת היד, היות והיא לא נעזרת בטכנולוגיה מתקדמת כלשהי. עם זאת, חשוב לזכור כי בחירה במגן הוקרה אשר הוכן באמצעות טכניקה זו תבטיח שהוא יהיה בעל מראה ייחודי ואותנטי. 

 

ש: איזה סוג מגן מומלץ לקנות עבור מתנה לחייל מצטיין בצבא?

ת: לרוב בצה"ל משתמשים במגיני הוקרה העשויים מזכוכית על מנת ליצור תחושה של שלמות וניקיון בעיני הזוכים במגן. ניתן גם להדפיס על המגן ברכה מסוימת, או משפט המתאר את מעשיו של המצטיין.

 

איפה ניתן לראות שימוש במגני הוקרה בעולם הספורט?

ת: לרוב בסופו של טורניר מסוים מוענקים לשחקנים מצטיינים שלא זכו בתחרות, מגיני הוקרה. זאת על מנת לא להשאיר בידיים ריקות ספורטאים אשר הציגו יכולות גבוהות במיוחד אך לא התמזל מזלם לעמוד על הפודיום בסוף התחרות.