מגינים ומעמדים בעיצוב אישי

מגינים ומעמדים

באמצעות חפצים שונים אנחנו יכולים להביע הוקרה, הערכה וכבוד כלפי אדם מסוים. מגינים ומעמדים הם חפצים שמאפשרים לנו להביע הערכה וכבוד בדרך מרשימה במיוחד. החפצים הללו מעוצבים בצורה במותאמת למעמד בו הם ניתנים ולמסגרת בה הם ניתנים, יחד עם הסיבה בגינה הם ניתנים. הם עשויים מחומרים קשיחים שמעניקים צורה חזותית מרשימה, וניתן להניח אותם על משטחים שונים – מדפים, שידות, בתוך ארונות וגם על גבי שולחנות.

 

עיצוב אישי למגן או למעמד 

מה שהופך מגן או מעמד למיוחדים, לא רק מבחינת העיצוב המרשים שלהם אלא גם מבחינת המשמעות בנתינה שלהם, היא עיצוב אישי. כאשר אנו מעצבים משהו בצורה אישית עבור מישהו מסוים, אנו מבצעים פעולה שעצם הביצוע שלה בפני עצמה היא דבר שמעיד על כבוד והערכה. עיצוב אישי של מגן או מעמד יהפוך את נתינת המגן או המעמד לדבר הרבה יותר סנטימנטלי, מיוחד ומרגש, עבור מי שמקבל את המגן או את המעמד בזכות.

 

עשויים ממגוון חומרים

אחד הדברים שהופך מגן או מעמד למאוד מרשימים הוא החומר ממנו הם עשויים. יש הבדלים בין החומרים השונים גם מבחינה מעשית וגם מבחינה שימושית. למשל, מגן שעשוי מאבן בזלת הוא מגן קשיח מאוד, בעל מראה איכותי ומרשים. מגן או מעמד שעשויים מזכוכית הם תמיד מרשימים ומגיעים בצבעים עדינים יותר לרוב, אך חשוב לזכור שהם גם יותר שבירים ושצריך למקם אותם במקום מתאים. מגינים ומעמדים מעץ הם בעלי עיצוב ישן יותר, אך כזה שצולח תמיד את המבחן הזמן.

 

עיצובים משתנים

מגינים ומעמדים יכולים להגיע בעיצובים שונים. מכיוון שאנו מדברים על מגינים ומעמדים בעיצוב אישי, חשוב לזכור שגם לעיצוב האישי שנבחר יש השפעה על השוני של המגן ושל המעמד ועל הייחודיות שלהם לעומת מגינים ומעמדים אחרים. המגינים והמעמדים יכולים להגיע בצורות שונות, בצבעים שונים, עשויים מחומרים שונים ובעלי עיצוב שונה, מה שיוצר מגוון רחב לבחירה. 



מותאם למשטחים

היתרון בהענקת מגן או מעמד לאדם מסוים, מסיבה כזו או אחרת, היא העובדה שהם מתאימים למשטחים. כמעט לכולנו יש משטח שאפשר למקם עליו מגן או מעמד בעיצוב אישי ומרגש שקיבלנו. אפשר למקם אותם במשרד שלנו, על מדף או על השולחן שלנו וגם בבית, במקום שנרגיש שיתאים.

 

הענקה לכבוד מאורע 

ניתן להעניק מגינים ומעמדים בעיצוב אישי במאורעות מיוחדים. למשל, במקום עבודה שעובד מסוים הגיע לגיל של פרישה, או שהוא מציין הגעה לוותק מרשים במיוחד (לרוב מספר עגול של עשרות שנים), ניתן יהיה להעניק לו מגן או מעמד בעיצוב אישי, שיביע באופן חזותי ומוצק את ההערכה והכבוד שרוכשים כלפיו.

 

הענקה לכבוד הישג

חלוקת מגן או מעמד בעיצוב אישי יכולה להתבצע גם בעקבות הישגים שאדם מגיע אליהם. גם ההישגים הללו יכולים להתבצע למשל במקום העבודה. מי שלמשל ביצע פעולה מיוחדת, או זכה להצטיינות, יכול לקבל הערכה על כך בדמות מגן או מעמד בעיצוב אישי.

 

מגינים ומעמדים לכל התחומים

מגינים ומעמדים בעיצוב אישי לא צריך לחלק רק לאנשים במקומות עבודה. אפשר לחלק מגינים ומעמדים בעיצוב אישי בכל התחומים השונים. זוהי דרך מרשימה מצד אחד להבעת הערכה וכבוד, אך גם דרך מרגשת.

 

שאלות ותשובות

 

ש: מה החשיבות של עיצוב אישי במגן או במעמד?

ת: לעיצוב האישי של המגן או של המעמד יש חשיבות רבה. בסופו של דבר, מגן ומעמד הם אמצעים פיזיים שבאמצעותם אנו מביעים הערכה וכבוד כלפי אדם מסוים. אם העיצוב לא יהיה מכובד מספיק למשל, הדבר עשוי להפחית מחשיבות חלוקת המגן או המעמד. עיצוב אישי יכול להבטיח שחלוקת המגן או המעמד תהיה משמעותית כלפי המקבל.

 

ש: איזה סוגי מעמדים ומגינים קיימים?

ת: קיימים סוגים רבים של מעמדים ומגינים שניתן לעצב באופן אישי. חלקן מהם מגיעים למשל בצורה גיאומטרית ברורה, כמו מגן או מעמד בצורת עיגול, ריבוע או מלבן. אחרים מגיעים בצורה שמעוצבת באופן הרבה יותר ספציפי, שאמורה לשקף או לבטא רעיון מסוים. גם הבסיס של המעמד או של המגן משתנה, ומגיע בצורות שונות ובגדלים שונים.

 

ש: כיצד בא לידי ביטוי העיצוב האישי של המגן או המעמד?

ת: העיצוב האישי של המגן או של המעמד בא לידי ביטוי בצורות שונות. לרוב, הוא בעל ידי ביטוי באמצעות חריטה מיוחדת או הדפסה דיגיטלית מיוחדת. בנוסף לכך, למגן או למעמד יש צורה מסוימת שנבחרה באופן אישי.

 

ש: מהי איכות החומרים של מגינים ומעמדים בעיצוב אישי?

ת: מגן ומעמד שמעוצבים באופן אישי עשויים מחומרים איכותיים במיוחד. ניתן למנות בין החומרים הללו את הזכוכית, עץ, אבן בזלת ומתכות שונות.

דוד מילמן