גביעים בעיצוב אישי לכל מטרה

גביעים בעיצוב אישי

כולנו יודעים מהם גביעים. הגביעים הם אביזרים שעשויים מחומרים שונים, ממתכות לרוב, מעוצבים בצורות מגוונות, ולרוב מסמלים הצלחה, הבעת הוקרה או הערכה. גיבוע בעיצוב אישי הוא גביע שמבחינה עיצובית, יש בו ממד מסוים שנוגע באופן אישי למי שאמור לקבל אותו. את הגביעים הללו מחלקים לאנשים מסוימים, שמראש יודעים שהם אמורים לקבל את אותו הגביע, מה שמאפשר את עיצובו האישי.

 

מטרות שונות להענקת הגביע 

אין איזה כלל או חוק שלפיו יש להעניק את הגביע בהכרח. גביעים שונים ניתנים ליחידים, לצמדים או לקבוצות לפי הישגים מסוימים, לפי הגעה ליעד כלשהו או מתוך כבוד ונכונות להביע הערכה בעבור פעולות כאלו ואחרות. לכן, ניתן להעניק גם גביע בעיצוב אישי לכל מטרה למעשה. אם החלטתם שאתם רוצים להעניק גביע לאיש מסוים או לאנשים מסוימים מתוך קבוצה כלשהי, או שאתם יודעים באופן וודאי מי אמור לקבל את הגביע, תוכלו לבחור בגביע בעיצוב אישי.

 

איך העיצוב האישי בא לידי ביטוי?

העיצוב האישי של הגביע יכול לבוא לידי ביטוי במספר דרכים שונות. למשל, אם אנחנו מדברים על גביע לארגון מסוים, הגביע יכול להיות מעוצב בצורה שתבטא את הסמלים, את הערכים או את המהות של אותו ארגון. כדי לתת את הפן האישי, ניתן יהיה להוסיף חריטה של השם של האדם או של הקבוצה שאמורים לקבל את הגביע. בנוסף, באמצעות ההתפתחויות הטכנולוגיות, ניתן להכניס גם עיצובים גרפיים שונים לגביע.

 

דוגמאות לגביעים כאלו במקומות העבודה 

גביעים בעיצוב אישי לכל מטרה מוענקים במקרים רבים במקומות עבודה. הגביעים הללו יכולים להיות מוענקים ממספר סיבות – הצטיינות של עובד או של קבוצת עובדים, הבעת כבוד והוקרה לאדם שנמצא במקום העבודה תקופה ארוכה ומזכרת לרגל פרישה. בגופים ביטחוניים למשל, כמו בגופי ההצלה השונים, גביע בעיצוב אישי מעוצב בצורה שמאפיינת את גוף ההצלה הרלוונטי, כשניתן להוסיף חריטה וכיתוב אישי.



גביעים בעיצוב אישי במסגרות ספורטיביות

אולי יותר מכל, גביעים מזוהים עם ספורט. ספורטאים וקבוצות שמגיעים להישגים מרשימים יכולים לקבל גביע. גביעים כאלו יהיו מעוצבים גם כן בצורה מסוימת באופן אישי. למשל, שחקן שהגיע להישג אישי יוכל לקבל גביע שמעוצב ברוח ענף הספורט בו הוא מתחרה, עם חריטה והקדשה. הדבר רלוונטי גם לגבי קבוצה שזוכה באליפות במסגרת בה היא מתחרה.

 

צורות שונות

כאשר אתם רוכשים גביע בעיצוב אישי, אתם יכולים לרכוש גביע בצורות שונות. למשל, כאשר מדובר על גביע שאמור להיות מוענק לעובד בארגון, לרוב הגביע הזה יהיה יותר קטן וסמלי, מטעמי נוחות של מקום העבודה אך גם של העובד. גביע לקבוצה שזוכה בהישג ספורטיבי, מנגד, יהיה גדול יותר ואפילו מעוצב בצורה של צלחת.

 

צלחות ופסלונים

גביעים בעיצוב אישי יכולים להגיע גם בצורה של פסלון וגם בצורה של צלחת. צלחות מוענקות לרוב לקבוצות ספורטיביות שמנצחות במסגרת מסוימת, בעיקר בגלל הצרה המרשימה של הצלחת ומסורת. פסלון מוענק ברוב המקרים לאינדיבידואלים.

 

עיצוב גרפי לגביע 

ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת כיום לעצב גביעים באופן אישי בצורה הרבה יותר משוכללת. אתם יכולים להתעניין בגביע מעוצב אישית עם עיצוב גרפי, שכולל יצירת תמונה במחשב והעברתה לגבי משטח ייעודי על גבי הגביע.

 

שאלות ותשובות

 

ש: ממה עשוי גביע בעיצוב אישי?

ת: גביע בעיצוב אישי הוא בסופו של דבר גביע לכל דבר ועניין. לכן, הוא עשוי משאר החומרים שמהם עשויים גביעים – קריסטל, מתכות שונות ומגוונות וגם אבני בזלת. החומר שממנו עשוי הגביע תלוי גם ברצון של הלקוח.

 

ש: מה קובע את המחיר של גביע כזה?

ת: כאשר אנו ניגשים לרכוש גביע בעיצוב אישי, ישנם כמה פרמטרים שונים שיכריעו מה יהיה הגובה של המחיר אותו נצטרך לשלם. בין היתר, אפשר למנות את החומר ממנו עשוי הגביע, הגודל של הגביע, מידת הזמן שהושקעה על עיצוב הגביע בצורה כללית ומידת הזמן והמאמץ שהושקעו בעיצוב האישי.

 

ש: אילו מטרות שונות יש לגביעים בעיצוב אישי?

ת: אפשר להשתמש בגביע בעיצוב אישי לכל מטרה שאתם רק יכולים לחשוב עליה. באמצעות גביע כזה ניתן להביע הערכה לאדם מסוים, להוקיר לפני פרישה ולציין הישגים, שיאים וזכיות בתחרויות. ניתן להעניק גביע בעיצוב אישי במסגרות רבות ומגוונות. 

 

ש: כיצד מתבצע תהליך העיצוב האישי?

ת: תהליך העיצוב האישי משתנה בין גביע לגביע. למשל, אם אתם מזמינים גביע שאמור להינתן לאדם מסוים, ייתכן ותבוצע על הגביע הזה חריטה אישית, כדי לציין על הגביע באופן אישי מיהו האדם שזכה בגביע. מנגד, אם אתם מעוניינים להשתמש בעיצוב גרפי, כחלק מתהליך העיצוב האישי ישתמש במעצב בתוכנות מחשב שונות.

דוד מילמן